Hírek

Keresés

 

Miért kell bemelegíteni az IP-címet az e-mailkampányhoz?

Miért kell bemelegíteni az IP-címet az e-mailkampányhoz?

2014-07-11
Az internetszolgáltatók (ISP) folyamatosan figyelik az internetes forgalmat. Ha egy ISP egy e-mailt észlel hirtelen egy régóta nem használt (alvó) IP-címről, felfigyel rá, és azonnal elkezdi vizsgálni az adott IP-címről érkező forgalmat.

Az internetszolgáltatók (ISP) folyamatosan figyelik az internetes forgalmat. Ha egy ISP egy e-mailt észlel hirtelen egy régóta nem használt (alvó) IP-címről, felfigyel rá, és azonnal elkezdi vizsgálni az adott IP-címről érkező forgalmat. Valószínűleg a mennyiség a legfontosabb tényező az ISP spam szűrőjénél, de figyelembe veszi a növekedés ütemét, illetve a visszapattanó levelek arányát. A címzettek e-mail szolgáltatója figyelemmel kíséri a postázási szokásainkat, és a címzettek reakcióját a kapott levélre. Ezen kívül az IP-cím előzményeit is figyelembe veszik (pl. korábban blokkolva volt-e).

Egy IP-cím elismertségét megnézhetjük a SenderScore.org és a SenderBase.org oldalakon.

A fentiek miatt egy e-mail kampányt „be kell melegíteni”, ha az adott IP-címről korábban – folyamatosan – nem küldtek ki e-maileket. Ezen felül célszerű az e-mail címek közül kiszűrni a nem élőket (amelyekről visszapattannak a küldött e-mailek). Az ellenőrzéshez nagyszerű eszköz lehet az Atomic Mail Verifier.