Hírek

Keresés

 

Fonstos a honlap oldal cím címkéje

Fonstos a honlap oldal cím címkéje

2012-02-11
Egy honlap cím címkéje ("<"title">"), ami az ablak felső sorában jelenik meg nagyon fontos szerepet tölt be. Egyrészt ez jelenik meg a keresőkben kék színnel, ami segít az olvasók eligazításában, másrészt a keresőoptimalizálásban is részt vesz. Amennyiben olyan szóra keres rá az olvasó, ami szerepel a címsorban, feljebb helyezkedik el a találatok között. Ezenkívül ez jelenik meg, amikor közösségi oldalakon megosztják a honlapot. Ez azért is lényeges, mert a keresők a rangsorolásnál egyre inkább figyelembe veszik ezeket a médiumokat is.

 

Egy honlap cím címkéje ("<"title">"), ami az ablak felső sorában jelenik meg nagyon fontos szerepet tölt be. Egyrészt a keresők kék színnel ezt fogják megjeleníteni a legelső sorban, ami segíti az olvasókat a honlap tartalmát megismerni, de része a keresőoptimalizálás algoritmusának is. Amennyiben olyan szóra keres rá az olvasó, ami szerepel a címsorban, feljebb helyezkedik el a találatok között. Ezenkívül ez olvasható a közösségi oldalakon, amikor megosztják a honlapot. Lényeges, mert a keresők a rangsorolásnál nagymértékben figyelembe veszik ezekre a médiumokra való utalást is.

Ebből következik, hogy érdemes egy kicsit többet foglalkoznunk ezzel a kis címkével. Ügyeljünk rá, hogy

  • az oldalra jellemző kifejezést, leírást tartalmazzon, ami tartalmazzon egy-két kulcsszót is, mert jó néven veszik a keresőmotorok.
  • ne legyen a nyitólap címe Nyitólap vagy Index vagy Home, Home Page. Inkább az oldalon található tartalmat nevezzük meg. (Ki keresne rá a Nyitólap kifejezésre? :-D)
  • ne legyen a domén neve, hiszen ez már szerepel másutt is, nem kell megismételni, felesleges.
  • Próbáljuk meg 50 és 70 karakter közé szorítani a hosszát. Ne legyen hosszabb,  mert a keresők nem fogják a teljes címet megjeleníteni a találatban, de ne legyen túl rövid sem, hiszen itt fontos, releváns információt közölhetünk az adott oldalról.
Helytelenül sokszor csak a cég nevét tartalmazza a címke. Ha lényeges, adjuk meg a vállalkozásunk földrajzi elhelyezkedését is itt.
Az első néhány szó legyen figyelemfelhívó, az oldalra utaló. Ezt olvassák először a keresőkben az emberek.
Vigyázzunk arra, hogy ne legyen benne túl sok kulcsszó, mert esetleg a keresők ezt rossz néven veszik, és a hús-vér emberek sem valószínű, hogy szeretik a kulcsszavak felsorolásának olvasását!... :-)
(Az aboutus.org cikke alapján)